Lchf kör vi igen då

Jag kör en sväng med lchf igen, måste ner i vikt lite till. men det är ett gott sätt att banta på :) massa stekt mat som jag älskar och äggmjölk.
kan också säga att jag i hemlighet håller på att lära mig massa saker om återvinning för att designa nya handarbeten. köpte en spinnrock igår och ska göra garn av plast. tror det här med återvinningshantverk kommer bli stort.
snabbt recept på min äggmjölk som jag brukar dricka.
3 dl kokande vatten + 2 tsk kaffepulver alt. 3 dl kaffe
50 g smör
2 ägg
2 tsk kakao
sötningsmedel efter smak, jag har 2 canderel "piller"
1 mixerstav
1 hög bunke med raka kanter av plast eller liknande ( ej metall)
smält smöret i mikron i bunken
häll i kakao och ev kaffepulvret och sötningsmedlet
när vattnet kokar eller kaffet är klart var förberedd med mixerstaven
knäck 2 ägg snabbt i det fortfarande varma smöret och häll sen över 3 dl kokande vatten/ varmt kaffe
och mixa med staven på en gång.  mixa ett litet tag så det blir skummigt
häll upp i en kopp och njuuut :)
man blir mätt länge på detta, och man kan äta en bit brieost eller nåt annat gott till detta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0