tofu biffar

så nu har jag försökt mig på att göra tofubiffar också, nåt fullständigt recept lägger jag inte ut för dom vart inte helt lyckade lite väl torra tyckte jag men kan bero på att det var min hemmagjorda tofu också.
men såhär gjorde jag ungefär:

tog tofu och hävde i en skål ( den var redan söndersmulad från början) sen blötte jag lite trattkantareller jag har torkade och klippte ner dom i bitar i tofun, hade sen på skogskryddning och sojamjöl och sojagrädde blandade dessa så det blev en smet på nåt sätt och sen formade jag biffar som jag stekte i olja.
jag hade spagetti i kylskåpet så den värmde jag och sen gjorde jag snabbt en sås till på sojagrädde och vitt vin och ekologisk soja och salt och peppar. blev ändå väldigt gott men inte riktigt som jag ville ha det med allt i konsistensen.

javisst ja, jag hävde i lite färskt kryddgrönt också som jag köpte idag, salvia, rosmarin och citronmeliss.

 


som ni ser så har jag fattat hur man laddar upp bilder nu ( eller snarare hittat kabeln till kameran)

ja, jag gillar kryddor som sagt och tänkte att jag skulle dela med mig av min kära kryddhylla här ovanför också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0