pizzaäggröra

var lite hungrig nu på småtimmarna och kollade i kylskåpet vad det fanns för smaskens att äta, och hittade ägg, som går ut idag, så jag bestämde mig för att göra äggröra. Den blev supergod och smakar verkligen som pizza.

pizzaäggröra

ägg
mjölk
fransk senap  typ dijon-senap
riven ost
salt
svartpeppar
lökpulver
cayennepeppar(bara litegrann)
oregano, massor av oregano
soja om man vill det( färgen blir inte lika fräsch med soja i, men mycket godare :D )

vispa ägg och mjölk och kryddor och häll i den rivna osten, sen hettar ni upp en stekpanna och häller smeten däri, jag brukar göra snabb äggröra, inte så som ska ta hur lång tid som helst på sig, så jag brukar ha het panna och sen så tar jag en stekspade och drar med den längs botten ganska snabbt över hela botten på stekpannan så inte äggsmeten bränns vid utan bara koagulerar,  sen när det är lite vätska kvar och äggröran ser krämig ut så är den klar, blir den mer fast och gummiaktig har man haft den på för länge, god ändå men inte lika krämigt härlig i munnen :)
smacklig måltid!

jättebra att göra om man inte orkar fixa pizza :)

får ta och tillägga också föresten att tomatfröna torkade ut innan jag kom på vad jag kunde göra med dom, så det får bli en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0