lyxig gröt

måste bara dela med mig av ett recept på en god gröt jag åt igår.

vanlig havregrynsgröt i mikro gjorde jag,  fast la i bitar av torkad aprikos, solroskärnor och ingefära-pulver.
sen hittade jag en barnmatsburk i kylen, som heter djungeldesert, den hällde jag på den färdiga gröten och sen hällde jag på yoghurt ekologisk 3%, och blandade allt det ,  åh vad gott.

har tänkt att man borde kunna göra djungeldesert själv,   mixa ananas på burk, banan och lite mango eller nåt sånt och hälla på istället för sylt.

jag åt gröten med 2 ägg och ett torkat fikon till efterrätt,    stor portion och väldigt mättande och kaloririk, men så hade jag varit ute och gått i 11 km innan det också.
hunden fick en stor fin bit fläskkarre med potatismos och ett kokt ägg, ville inte ha det förrrens jag kom på felet,  potatismoset var för löst så det blev kladdigt för henne att äta ur en skål, så jag klickade upp maten på en flat tallrik och då åt hon med god aptit.

jag hoppas att vädret antingen blir väldigt varmt så snön smälter fort, eller att det håller sig kallt så det inte blir tö, jag skulle behöva gå ut och gå i gympaskorna istället för mina små söta barnstövlar,  men tyvärr är inte gympaskorna vattentäta. och hundens tassar gillar inte kallt blötväder, det bildas is under tassarna och mellan trampdynorna, aj aj.

kanske kan ta ett styrketräningspass imorgon istället för promenad så mina hälsenor får vila lite.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0