ibland är enkelt helt bäst, lat pasta med röra

ibland orkar man inte krångla till maten, även om jag gillar det för det mesta.
så idag blev det enkel mat, god och mättande

Lat Pasta Med Stekt GrönsaksOchBönröra

pasta,  koka
riv 2 morötter
finhacka en gul lök
i stekpannan med grönsakerna tillsammans med
lite olja
häll på vitlök av nåt slag, lata jag tog vitlökspulver (färsk är godast)
lite kebabkrydda
salt och peppar
häll i en lite burk bönor ,jag använde röda kidneybönor (dom som stod närmast)
stek ett tag till, häll i
en lite uns med grädde eller nåt sånt, jag hade ekologisk matlagningsgrädde
värm upp och ta av stekpannan från plattan när du känner att du orkar och häv upp pasta i en tallrik och häll över röran, ta en sked sätt dig och ät, mumsa och njut av att du kom så enkelt och billigt undan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0