frön som groddat sig inne i tomaten

när jag lagade middag idag så skar jag upp en tomat och fick se något grönt inne i den och tänkte att hur fasiken kan nåt mögla inifrån. Men det visade sig vara groddar som kom från 4 kärnor, så just nu har jag dom liggande på ett fat med vatten tills jag kommer på hur jag ska så dom på rätt sätt, tänkte försöka odla upp dom så mamma kan ha dom i växthuset i sommar, fast det kanske inte går om det är frön från en enda tomat, man ska ju pensla blommorna med varandra på något sätt har jag läst, ungefär som med squashplantor.

sen har jag varit på bokrean och hittade 2 böcker, 

stora fisk och skaldjursboken ,   kan behövas om jag ska börja lära mig laga fisk

kokkonsten av anne willan-  en bok med kunskap om teknik, råvaror och redskap för att laga mat,

en väldigt intressant bok som jag kommer ha stor nytta av,  tex hur man använder ingefära, hållbarhet eller tex pepparrot, hållbarhet på senapspulver ,  hur man benar ur en kanin och att det finns en metallmandolin man kan skära grönsaker på, vilka egenskaper grönsaker har, hur man hackar lök som kockarna

ja det är lite som en kockskola i boken, där man lär sig samma sak som kockarna gör.


sen har jag köpt en skrivare- har till och med lyckats få igång den, efter stor besvär ( råkade spilla ut en hel mugg med te på golvet nära alla datakablar.
väldigt fin skrivare, liten och behändig verkar den vara , jag kan skriva ut många sidor, vilket kommer behövas eftersom jag skriver min c-uppsats för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0