eurovisionsfestivalen- mina favoriter

hittils så gillar jag : 

semifinal 1    12 maj

sverige , of course :) fransmännen blir nog glada att sveriges bidrag sjunger refrängen på franska
belgiens bidrag, copycat- rockabillystil,  hoppas bidraget får vara med där en seriefigur är med.
portugal-  otroligt vacker tjej  som sjunger med passion
israel möjligen- deras refräng "there must be another way" skulle vara vinnande om dom sjunger om att sluta kriga
            men jag förstår inte deras verser så det kan lika gärna handla om nåt helt annat, och i så fall hejar jag inte på dom
island- wow, vilken tjej, vilken röst,  härligt avslappnande låt , låter lite som the corrs, skön i allafall

semifinal 2   14 maj :

polen- underbart om man kollar på allt runtomkring också, lite lamt känns det, men jag älskar ballerinaparet, pianotagenterna som rör sig i bakgrunden och kören ala en värsting till syster (glömt vad musikstilen heter)
slovakien-  häftig låt
estland- ett gäng vackra kvinnor som spelar stråkinstrument och sjunger fint

bidrag som går direkt till finalen:

UK- mm, inte min typ av sång, men jag tror dom går långt, låter proffesionellt,


roliga bidrag:
norge- är det en  låt eller pratar han mer typ, men gillar dansarna, påminner om en lokal grupp i hälsingland som dansade folkdans och uppträdde med det, oviga hette dom.
danmark.- låter som att sångaren har bitit sig i läppen och sjunger med stängd mun
croatien-  falsksjungade paret nummer 1, hur lyckas dom ens att inte få rena toner?

om man ser livevideon med bidraget från slovakien  så kan man hela tiden se procent på hur många som röstar på dom, varför kan man inte göra det här i sverige, i nåt program? skulle deras telefonnät vara så mycket mer utvecklat än vårat?

vill ni se alla bidragen har den här bloggen länkat till dom med info om tävlingen osv. :

http://www.escpanelen.info.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0