kryddblandningar och kollektivt boende

Har provat att göra en taco kryddblandning, men tänkte prova den i köttfärsen innan jag skriver ner receptet.
Har hittat en hel del goda kryddblandningsrecept på nätet, skulle vilja ha torkat citronskal nu så jag skulle kunna prova göra citronpeppar också.
Men lite förvånad blev jag i affären tidigare idag när jag skulle köpa chilipulver, dom hade inte ren pulveriserad chili, utan det fanns bara med klumpförebyggande medel i, eller ihopblandad med andra kryddor. Ska kolla i nån större affär om det finns,  jag använde chiliflingor som jag malde i den här taco blandningen.   Skulle vara häftigt att prova blanda ner lite vaniljpulver i blandningen också, men det får bli för framtiden.

var inne och kollade på alternativ. nu,  jag är så sugen på att bo i ett trevligt kollektiv på landet nånstans i södra sverige.
Jag skulle vilja ha ett rum med stor yta på slätt trägolv där jag får plats att skapa saker, måla, sy, vara kreativ, lite som salen vi var i väldigt mycket när jag gick i gymnasiet, estetiska programmet inriktning teater. Vi hade en övning i början där vi blundade och kände oss fram i rummet, längs väggar och tak, utforskade ytorna och sen kollade på det och lärde känna varje liten tum av rummet så att vi skulle kunna vara avslappnade i det, och dom hade rätt , jag har nog inte varit så avslappnad nånstans som jag har varit i det rummet och på hela den gården, salen minns jag som gul, luftig och solig, solen värmde så härligt när den sken in på oss, och vi har upplevt så mycket däri, utveckling, lära känna oss själva, och om mänskligheten och varandra, att annorlunda inte är så annorlunda. Jag har nog tappat lite av den andan genom åren, det inre lugnet, the peace with myself.  Men första steget till förändring är självinsikt :)  är på väg tillbaka till den andan men i ny tappning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0