är vi inte rovdjur? är vi inte djur?

har funderat på det där med varför det är så svårt för en del att acceptera att människor också är djur.

här nedan har ni en film om hur djur slaktas på halal vis i iowa.
halalslakt i iowa

här har ni en film om hur ett par katt rovdjur dödar en buffel
shetas hunting and kills

om man jämför dessa 2 filmer så finns det många likheter tycker jag

 så skulle jag välja att inte äta djur så är det inte av känslomässiga skäl för att det är fel av människan att döda djur, men man kan välja smärtfria sätt att döda djuren på det tycker jag, till exempel inte skålla levande grisar.



jag tror att skulle jag äta vegansk mat är det för att min kropp i så fall skulle må bättre av den maten, vilket jag själv i så fall skulle pröva och känna efter, jag tror inte en kost passar alla eftersom vi är olika byggda och tål ålika saker och mår bra av olika saker.

vad tycker du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0